Strak in je jurk - tips van sterrentrainer Carlos Lens

Als er één gebeurtenis in je leven is die stimuleert om in shape te komen, dan is het wel je bruiloft. Maar wat zijn de juiste oefeningen om bepaalde zones zo effectief mogelijk te trainen? Bruid & Bruidegom Magazine vroeg het aan fitnesstrainer van de sterren Carlos Lens.

Je had vast nooit gedacht dat dipsaus goed voor je figuur zou zijn. Of dat Maya de Bij het geheim is tot een wespentaille. Maar deze speciale oefeningen van fitnessexpert Carlos Lens zijn én leuk en makkelijk om thuis te doen én ook nog eens heel effectief!

Voor strakke armen
Oefening: ‘Dipsaus’
Waar: Thuis of in de sportschool
Spieren: Triceps
Carlos: “Deze oefening is tegen de kipfilets. Kies een verhoging; een bank of een stoel die niet weg kan glijden. Ga op het puntje zitten met je handen aan weerszijden van je lichaam op de stoel of het bankje. Je vingers wijzen recht vooruit. Kom iets naar voren en zak naar beneden tot je armen in een hoek van negentig graden gebogen zijn. Duw jezelf met je armen weer omhoog. Doe de oefening maximaal tot je niet meer kunt, neem een pauze van dertig tot zestig seconden en doe nog twee sets.”

Voor een slanke taille
Oefening: ‘Maya de Bij’
Waar: Op een matje thuis of in de sportschool
Spieren: Schuine buikspieren
Carlos: “Dit is dé oefening voor een wespentaille. Ga op je zij liggen en steun op je onderarm. Je benen zijn licht gebogen en je voeten liggen op elkaar. Til je heup van de grond en beweeg hem zo hoog als je kunt. Laat je heup weer zakken tot net boven de grond, zonder de grond aan te raken. Doe dit maximaal, tot je niet meer kunt. Meestal is dit zo’n tien tot vijftien keer in het begin. Neem geen pauze, maar draai je op je andere zij en doe de andere kant. Neem dan een pauze van dertig tot zestig seconden en doe in totaal drie sets.”

Voor een strakke rug
Oefening: ‘Vis op het droge’
Waar: Op een matje thuis of in de sportschool
Spieren: Onder- en bovenrug en de achterkant van je schouders
Carlos: “Zorg dat je voldoende ruimte om je heen hebt. Ga op je buik liggen met je voeten van de grond. Dit zorgt voor een beetje spanning op je onderrug. Span je bilspieren aan, houd je armen gestrekt en klap boven je billen in je handen. Zwaai je gestrekte armen boven je hoofd en klap weer in je handen. Doe de oefening maximaal tot je niet meer kunt, neem een pauze van dertig tot zestig seconden en doe nog twee sets.”

Voor mooie benen
Oefening: ‘The Walk of Fame'
Waar: Voor deze oefening heb je een beetje ruimte nodig, zoals een lange woonkamer of een park
Spieren: Deze oefening traint de bovenbenen, de bilspieren en je kuiten.
Carlos: “Stap met je ene been voor je andere en probeer je achterste knie zo dicht mogelijk bij de grond te brengen, zonder deze aan te raken. Let op dat de knie van je voorste been niet te ver naar voren gaat. Je moet je voet kunnen blijven zien. Doe veertig passen, neem een pauze van dertig tot zestig seconden en doe in totaal drie sets.”
Categorie:  Bruidskapsels & Beauty Tags: beauty, fitness, tips, sporten, trouwjurk, voorbereiding, oefeningen, carlos lens,
Inloggen