Zo organiseer je het allerbeste feest!

Een sfeervolle locatie, goede muziek en gezellige gasten. Dat zijn de onmisbare onderdelen van een goed bruiloftsfeest. Maar jij wilt natuurlijk een GEWELDIG bruiloftsfeest. Eén waarover jullie en jullie gasten nog jaaaren napraten. Hoe je zo’n soort feest organiseert, lees je hier!

Een geweldig feest begint natuurlijk met de keuze van de locatie. Steeds meer bruidsparen kiezen ervoor om hun hele dag op één locatie te vieren. Dat heeft als voordeel dat je niet van de ene locatie naar de andere hoeft te reizen. Het is wel handig om van tevoren alvast te bedenken wat voor soort feest jullie willen hebben, zodat je daar bij het kiezen van de locatie rekening mee kunt houden.

Perfecte dansruimte
Om ervoor te zorgen dat jullie niet de enigen zijn die lekker uit hun dak gaan op de dansvloer, heb je twee dingen nodig: goede muziek en weinig zitplaatsen. Hoe meer stoelen en tafels er om de dansvloer staan, hoe langzamer jullie feest op gang zal komen. Natuurlijk moet er wel wat zitgelegenheid zijn (bijvoorbeeld voor oudere gasten), maar beperk het tot twee of drie tafels met stoelen of ga voor een aparte loungehoek. Zorg daarnaast voor voldoende statafels die je zo dicht mogelijk bij de dansvloer plaatst.

Binnen of buiten
Als het weer meewerkt, is het lekker om onderdelen van de bruiloft buiten te houden. Houd er wel rekening mee dat als er ook een buitenruimte is tijdens het feest, jullie gasten zich zullen verspreiden, wat een goed gevulde dansvloer niet ten goede komt.

Band of dj?
Kiezen voor een liveband op jullie bruiloft of een dj: het heeft allebei zo z’n pluspunten. Een band zorgt voor heel veel sfeer en kan de bruiloft al vanaf het eerste liedje laten swingen. Een dj heeft als voordeel dat hij minder apparatuur nodig heeft, een heel breed repertoire ten gehore kan brengen en geen pauze hoeft in te lassen. En ook leuk: hij zorgt vaak voor extra sfeer met bijvoorbeeld een lichtshow en een verlichte dansvloer.

That’s entertainment Met goede muziek als hoofdgerecht tijdens het feest, kun je jullie gasten ook trakteren op een leuk bijgerecht! Er zijn heel veel mogelijkheden voor bruiloftsentertainment:
  • Een fotohokje of videozuil: je blijft foto’s maken of boodschappen inspreken en naarmate de avond vordert, worden ze steeds grappiger!
  • Same day edit: laat de avondgasten alvast de trouwfoto’s of trouwvideo zien! 
  • Muzikanten bij de dj: veel drive-in shows bieden de mogelijkheid om extra muzikanten, zoals een saxofonist, percussionist of zangeres toe te voegen. 
  • Memorywalk: versier een deel van de feestzaal met oude foto’s van al jullie gasten. 
  • Livekunst: nodig een schilder uit om jullie feest live vast te leggen. Je hebt in één klap entertainment op het feest én een mooi kunstwerk naderhand!
  • Interactieve dansvloer: met confetti-shooters, verticale rookkanonnen, grond-spots en bijzondere verlichtingstechnieken.
Categorie:  Trouw- & Feestlocaties,  Muziek & Entertainment,  planning & organisatie Tags: Feest, bruiloftsfeest, trouwfeest, dj, muziek, dansen, dansmuziek, liveband, livemuziek, openingsdans, bruidspaar, dansvloer, feesttent, entertainment, fotohokje, same day edit, videozuil, feest entertainment
Gerelateerde inhoud
Inloggen
NL BA Essense NL BA Bedankjes